Річний звіт про діяльність КЗ "Храпинська ЗОШ І-ІІ ступенів"
Звіт
освітньо-фінансової діяльності комунального закладу
«Храпинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів» Локницької сільської ради Зарічненського району Рівненської області
Громадськість потребує високоосвічених, ініціативних та енергійних, ділових і винахідливих молодих людей, здібних творчо реформувати наше суспільство, значно підвищити інтелектуальний потенціал країни, відновити духовну культуру. Тому випускники школи повинні бути соціально-захищеними, морально непохитними, щоб протистояти різним спокусам, готовими до зустрічі з труднощами в умовах конкурентної діяльності. І головне, випускники мають бути здатними до саморозвитку й безупинного самовдосконалення своєї особистості.
Саме з цієї причини стратегічне завдання навчального закладу спрямовані на створення нової моделі адаптивної школи, основна ідея якої – ресурсний підхід, здатний перетворити знання й засоби діяльності , якими оволодівають учні, на розвиток кожної особистості.
Виходячи з цього, педагогічний колектив комунального закладу «Храпинська ЗОШ І-ІІ ступенів» працював над реалізацією ІV етапу науково - методичної проблеми «Формування ключових компетентностей у навчально-виховному процесі в контексті реалізації компетентісного підходу». Згідно алгоритму роботи над науково – методичною проблемою було проведено педагогічні читання «Компетентісна модель підготовки учня на шляху саморозвитку і самоосвіти», оперативна нарада «Особливості роботи педколективу над науково-методичною проблемою», науково-практичну конференцію «Формування ключових компетентностей у навчально-виховному процесі в контексті реалізації компетентісного підходу», здійснювалася самоосвітня робота вчителів тощо.
Велике значення для вирішення проблеми школи мала вся методична робота, центром якої стала робота педагогічної ради. На засіданнях педагогічної ради розглядалися такі питання: «Про підсумки навчально-виховного процесу у 2016-2017 н.р. та завдання на 2017-2018 н.р.», «Технологія формування інтелектуальних умінь в умовах компетентнісного підходу», «Формування ціннісних орієнтацій до навчально-пізнавальної діяльності учнів», «Роль класного керівника у фомуванні творчого працездатного учнівського колективу» тощо.
Робота над вивченням цих питань була чітко спланована, був задіяний весь педагогічний колектив. Крім того, кожен учитель працював над самостійно обраною темою, яка розв’язувала проблему школи. В школі працювали методичні об’єднання вчителів природничо-математичного циклу, вчителів початкових класів, вчителів суспільно-гуманітарних предметів, класних керівників, які допомагали вчителям реалізувати принципи навчання, виховання і розвитку учнів. Координувала роботу методична рада.
Дійовою формою обміну досвіду було проведення відкритих уроків, предметних тижнів, відкритих виховних годин, заходів, свят. Всі методичні об’єднання проводили свої засідання згідно плану. На засіданнях аналізуються результати контрольних робіт, якість виховної роботи. Шкільні методичні об’єднання забезпечують засвоєння й використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання школярів, постійно підвищують рівень фахової та методичної підготовки вчителів для організації та здійснення навчально-виховного процесу, виявляють, пропонують та створюють умови для самоосвіти вчителів і здійснюють керівництво творчою діяльністю педагогів, координують роботу вчителів.
На засіданнях методичних об’єднань обговорювалось питання формування ключових компетентностей учнів, новітні технології навчання, опрацьовувались інструктивно-методичні матеріали, використання інтерактивних прийомів на уроці до навчання, формування навичок пошуково-дослідницької роботи, проводились та обговорювались відкриті уроки. Під керівництвом голів МО проведені предметні тижні української мови та літератури, математики, початкових класів, історії, зарубіжної літератури, фізики, біології, географії, англійської мови. Проте не проведені предметні тижні хімії, образотворчого мистецтва.
Більшість вчителів – Остапчук Н.В., Окач С.С., Пархомчук Л.А., Зубкович О.П. – систематично з року в рік виписують фахові журнали, які допомагають їм в роботі. Всі вчителі розробили плани тематичних атестацій, розробили цікаві перевірочні роботи, в журналах записи ведуть грамотно, згідно з вимогами.
Творчо працюють вчителі Любчик Н.А., Окач С.С., Пархомчук Л.А., Пархомчук І.М., Остапчук Н.В., Зубкович О.П. Ними були проведені відкриті уроки з використанням сучасних технологій. Вчителі мови та літератури, історії, математики застосовують різноманітні мовні та математичні ігри, загадки, кросворди, ребуси, конкурси, тестову перевірку знань. Ці ігри привчають дітей до пошукової розумової діяльності, розвивають зосередженість стійкість інтелектуальних баталій, дух здорового суперництва, вміння радіти при знаходженні вдалих рішень, не розгублюватись при виникненні помилок і невдач.
Розв’язання проблем та завдань школи, затверджених педагогічним колективом школи на навчальний рік, дозволили колективу школи досягти певних результатів. Наші учні – постійні учасники районних олімпіад з української мови, біології, географії, математики; різноманітних конкурсів, які проводить методичний кабінет відділу освіти та сектор освіти Локницької ОТГ.
Учні приймали участь у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з таких предметів:географія, історія, трудове навчання, математика, українська мова.
Участі в інших олімпіадах учні не приймали. Зайнято призове місце з математики ( ІІІ місце – учениця 8 класу Соломко Н.) та трудового навчання
( ІІІ місце – учень 9 класу Остапчук А.)
Цей факт свідчить про недостатню роботу з розвитку здібностей та інтересів дітей з інших предметів, слабку індивідуальну роботу з обдарованими дітьми.
Педагогічний колектив школи постійний учасник ярмарку педагогічної творчості. Більшість вчителів подали матеріали: розробки уроків, опис власного досвіду роботи. Проте, нажаль не зайняли цього року жодного призового місця. Наші педагоги є постійними учасниками районного конкурсу кращих педагогічних надбань «Авторський урок».
Наші учні Переходько Олексій (6 клас), Войтович Дмитро (6 клас), Остапчук Вікторія (6 клас),Чухрай Богана (6 клас), Окач Наталія (7 клас), Гулюк Марія (7 клас), Остапчук Іван (7 клас), Шевченко Марія (8 клас), Соломко Наталія (8 клас), Репецька Марія (8 клас), Остапчук Андрій (9 клас) – учасники міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру- 2018»., одержали сертифікати про відмінні та добрі знання.
Кутасевич Назар (3 клас), Соломко Дарина (3 клас), Курин Дарина (4 клас), Переходько Олексій (6 клас), Войтович Дмитро (6 клас), Остапчук Вікторія (6 клас), Гулюк Марія (7 клас), Окач Наталія (7 клас) - учасники всеукраїнського математичного конкурсу «Кенгуру-2018», одержали сертифікати про відмінні та добрі знання.
Третій рік поспіль учні нашої школи приймають участь у фізичному конкурсі «Левеня», історичному конкурсі «Лелека».
Переходько Олексій (6 клас), Остапчук Вікторія (6 клас), Пархомчук Марія (7 клас), Окач Наталія (7 клас), Євтушок Дмитро (8 клас), Соломко Наталія (8клас), Курядовець Ірина (9 клас) - учасники українознавчої гри «Соняшник» та Пархомчук Марія (7 клас), Гулюк Марія (7 клас), Окач Наталія (7 клас), Соломко Наталія (8 клас) - учасники міжнародної гри Sunflower.
Відповідально ставляться до виконання своїх обов’язків вчителі Пуха Н.С., Остапчук В.А., Кутасевич В.Л. В наказі відділу освіти Пуха Н.С. відзначились за участь учнів нашої школи у конкурсі читців-декламаторів «Живи, Кобзаре, в пам’яті людській!» (ІІ місце зайняла Окач Наталія, учениця 7 класу), Остапчук В.А. - за представлену роботу учнів на конкурс «Моя батьківщина» за напрямком «Географія рідного краю» (учні 9-го класу Антосюк Василь, Остапчук Андрій зайняли І місце по темі «Дослідження ресурсів Рівненської області»).
Роботи учнів були представлені на районній новорічно-різдвяній виставці «Новорічний сувенір». Виставка сприяла розвитку творчої ініціативи та пізнавальної діяльності учнів, формуванню практичних умінь та навичок по виготовленню новорічно-різдвяних композицій, які символізують та відображають новорічно-різдвяну композицію.
Роботи учнів також були представлені на конкурсах «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!» , «Початкове технічне моделювання» та ін. Завдяки творчості вчителя трудового навчання Кутасевича В.Л. та його вихованців роботи зайняли призові місця на районному та обласному рівні.
Вже не один рік наші учні є слухачами МАН. Неодноразово захищали вони честь школи в районі з науковими роботами. Але в цьому навальному році в захисті наукових робіт участі учні не приймали.
З року в рік завдяки вчителям української мови та літератури учні приймають участь у Всеукраїнських конкурсах на кращий літературний твір «Об’єднаймося ж брати мої», «Вірю в майбутнє твоє, Україно!», конкурсі знавців рідної мови імені Петра Яцика.
Методичний кабінет відділу освіти проводив також дуже багато інших конкурсів. Але не в кожному з них наш педагогічний колектив приймав участь.
Учні школи приймали участь у зональних спортивних змаганнях. Неодноразово проводились змагання з футболу на шкільному стадіоні між командами дівчат та хлопців нашої школи та сусідніх шкіл. За підсумками спортивно-масової роботи в районі наша школа зайняла І місце серед шкіл І-ІІ ступенів з футболу.
В новому навчальному році потрібно вчителям фізкультури Репецькому А.С., Зубковичу О.П. прикласти максимум зусиль для поліпшення спортивно-масової роботи та спортивної бази.
Одне з найважливіших завдань школи – забезпечення обов’язкової середньої освіти. На початок навчального 2017-2018 року в закладі навчалося 54 учні, з них дівчаток - 23 , що становить 42,6 %. Охоплено навчанням 100 % учнів. З 5 випускників школи 3 продовжують навчання в 10 класі КЗ «Локницька ЗОШ І-ІІІ ступенів» 2 учнів - у технічному коледжі смт.Любешова.
В 2017-2018 н.р. ніхто не закінчив школу із свідоцтвом з відзнакою.
Результати навчально-виховного процесу за минулий навчальний рік такі:
успішність становить – 95,8 %;
якість навчальних досягнень – 53,3%;
середній бал по школі – 8,2.
Нижче від загальношкільного показника закінчили навчальний рік учні 7-го ( класний керівник Харковець О.С.).
Найвищої якості навчальних досягнень досягли учні 2 і 9-го класів (класні керівники Окач С.С., Зубкович О.П.), якісна успішність яких становить 80 % .
Місце між класами розподілились так:
Місце |
Клас |
Якісна успішність |
Середній бал |
І |
9 |
80 % |
8,6 |
ІІ |
2 |
80 % |
8,3 |
ІІІ |
5 |
60 % |
8,8 |
ІV |
3 |
55,6 % |
7,8 |
V |
4 |
42,8 % |
8,1 |
VІ |
6 |
40 % |
8,6 |
VІІ |
8 |
40 % |
8,1 |
VІІІ |
7 |
28,6 % |
7,5 |
по |
школі |
53,3 % |
8,2 |
У 2-4 класах навчалося 21 учень. 1 учень має високий рівень навчальних досягнень, достатній – 11 учнів, середній – 8 учнів, початковий – 1 учень. У 5-9 класах навчається 27 учнів, з них високий рівень знань не має ні один учень, достатній – 13 учнів , середній – 13 учнів, початковий – 1 учень.
До першої двадцятки учнів школи увійшли:
№ |
Прізвище, ім’я та по батькові |
Клас |
Рейтинг (середній бал) |
1. |
Соломко Дарина |
3 |
10,6 |
2. |
Курин Дарина |
4 |
10,4 |
3. |
Зубкович Ілля |
4 |
10,2 |
4. |
Окач Артем |
3 |
9,8 |
5. |
Шилов Максим |
2 |
9,8 |
6. |
Остапчук Андрій |
9 |
9,7 |
7. |
Окач Наталія |
7 |
9,7 |
8. |
Антосюк Василь |
9 |
9,6 |
9. |
Зосімчук Анастасія |
3 |
9,6 |
10. |
Зубкович Вікторія |
2 |
9,6 |
11. |
Зосімчук Максим |
2 |
9,4 |
12. |
Переходько Олексій |
6 |
9,4 |
13. |
Остапчук Вікторія |
6 |
9,3 |
14. |
Остапчук Іван |
7 |
9,2 |
15. |
Кучерешко Іван |
9 |
9,1 |
16. |
Кутасевич Назар |
3 |
9,0 |
17. |
Антосюк Владислав |
5 |
9,0 |
18. |
Шевченко Марія |
8 |
8,9 |
19. |
Зубкович Владислав |
5 |
8,9 |
20. |
Соломко Наталія |
8 |
8,8 |
З однією оцінкою достатнього рівня закінчило навчальний рік – 2 учні, з двома оцінками достатнього рівня – 5, з однією оцінкою середнього рівня закінчили навчальний рік –5, з двома оцінками середнього рівня - 4.
У розрізі предметів це виглядає так:
Учні, які мають одну оцінку достатнього рівня:
№ п/п |
Клас |
ПІБ вчителя |
Назва предмета |
ПІБ учня |
1 |
4 |
Гайвук Т.О. |
Нім.мова |
Курин Дарина |
2 |
4 |
Гайвук Т.О. |
Нім.мова |
Зубкович Ілля |
Учні, які мають одну оцінку середнього рівня:
№ п/п |
Клас |
ПІБ вчителя |
Назва предмета |
ПІБ учня |
1 |
4 |
Гайвук Т.О. |
Нім.мова |
Остапчук Назар |
2 |
4 |
Гайвук Т.О. |
Нім.мова |
Кучерешко Ярослав |
3 |
5 |
Пархомчук Л.А. |
Математика |
Антосюк Владислав |
4 |
5 |
Пархомчук Л.А. |
Математика |
Чухрай Оксана |
5 |
6 |
Пархомчук Л.А. |
Математика |
Войтович Дмитро |
Цим учням необхідна педагогічна підтримка і підтримка батьків.
Найвищий відсоток використання можливостей системи оцінювання навчальних досягнень має 4 клас.
Залишено на повторний курс за заявами батьків – немає.
У 9-му класі проведені іспити державної підсумкової атестації з української мови, алгебри, історії України. Ще в березні було складено графік проведення консультацій, які проводилися систематично. Учні добре підготувались і успішно склали іспити. Письмові роботи перевіряли зразу після закінчення іспиту. Роботи перевірені якісно.
У порівнянні підсумків іспитів ДПА у 9 класі з результатами навчальних досягнень за рік встановлено, що бали, виставлені під час ДПА, відповідають балам, виставленим за рік або вищі. Під час державної підсумкової атестації учні виявили ґрунтовні знання.
Аналізуючи виконання навчальних планів і програм, можна сказати, що вони виконані повністю, виконаний практичний мінімум обов’язкових письмових, лабораторних і практичних робіт.
Стимулювання кращих у навчанні здійснюється шляхом відмічення на лінійках, нагородження грамотами, похвальними листами.
Одне з дуже важливих питань – відвідування учнями школи. Дуже багато пропусків з поважних причин – через хворобу. Бувають пропуски учнями занять за заявами батьків. Найбільше таких пропусків під час копання і садіння картоплі. Найкраще відвідування у школі у класі 2, 3 класі, найгірше - 6, 8.
Клас |
Усього пропусків (днів/уроків) |
1 |
19/85 |
2 |
76/380 |
3 |
42/230 |
4 |
24/120 |
5 |
58/351 |
6 |
104/693 |
7 |
49/297 |
8 |
64/420 |
9 |
98/594 |
У школі існує єдина загально шкільна система обліку відвідування занять учнями. Кожний класний керівник на кінець дня заповнює відомості, у яких вказує учнів, які були відсутні у класі, подає довідки з лікарні, заяви батьків та інші документи, що свідчать про причину відсутності учнів.
Велике значення має виховна робота. Управління виховною роботою здійснюють директор школи та його заступник з навчально-виховної роботи, педагог-організатор, класні керівники.
Політичні та соціальні процеси, що відбуваються в Україні спрямовані на утвердження демократичних засад розвитку держави, зумовлюють необхідність відповідних змін у галузі освіти, складовою якого є виховання. Школа має бути державно-громадським загальноосвітнім закладом, який організовує свою діяльність національної культури та національних традицій, а за змістом і формами роботи відповідає національно-культурним потребам України, її становлення і розвитку як суверенної держави.
Успіх виховного процесу залежить від відносин між учнем і учителем, які мають розвиватися на основі співробітництва і ділового партнерства.
Учитель і учні – рівноправні суб’єкти навчально-виховного процесу. Працюючи над концепцією виховної роботи школи, педагогічний колектив організовував і проводив різноманітні виховні заходи: вечори, ранки, свята, бесіди, дискотеки, заочні мандрівки, конкурси. Класні керівники роботу проводять згідно складених планів.
Вся виховна робота була спрямована на реалізацію програми національного виховання учнівської молоді Зарічненщини на 2008-2020 рр. Розроблений перспективний план реалізації програми національного виховання учнівської молоді Зарічненщини на 2008-2020 рр., заходи нашої школи щодо виконання програми національного виховання учнівської молоді Зарічненщини на 2008-2020 рр.
Діяльність педагогічного колективу була спрямована на виховання ціннісних ставлень особистості до держави і суспільства, до історичних і культурних, духовних надбань рідного краю, до сім’ї, родини, людей, до себе, до природи, до праці, до мистецтва.
З цією метою в школі проведені такі виховні заходи: вечір до Дня соборності України «Єднаймося, брати мої!» , ранок «Моя батьківщина – рідна Україна», конкурс читців поезії Т.Г. Шевченка, Лесі Українки, ранок до Дня захисника Вітчизни, зустріч з учасниками війни, свято «День перемоги», День пам’яті жертв аварії на ЧАЕС, вечір «Посиденьки на Андрія», фестиваль «Юна зірка», Новорічний ранок та Новорічний бал-маскарад, вогник, присвячений Дню вчителя, випускний вечір.
Добре працювали вчителі початкових класів. Це досвідчені вихователі, які приділяли велику увагу питанням культурної поведінки, спілкування, зовнішнього вигляду та охорони життя учнів. Вони дбають про те, щоб класні приміщення були затишними, а мікроклімат у колективі – родинним.
На особливому порядку в школі – дисципліна. Добре налагоджене чергування по школі. Черговий вчитель і чергові учні слідкують за порядком по школі. Чергові по класах відповідають за порядок у класах. Класні керівники і класоводи несуть повну відповідальність за чергування по класах.
Звичайно були і недоліки: несвоєчасна перевірка щоденників, випадки порушення поведінки учнями, але серйозних порушень, здійснених учнями не було. Учнів, які стоять на шкільному обліку правопорушників та в дитячій кімнаті міліції немає.
В школі працюють 19 педагогів .
За категоріями |
|
спеціалістів вищої категорії |
4 |
спеціалістів І категорії |
4 |
спеціалістів ІІ категорії |
4 |
спеціалістів |
2 |
бакалавр |
1 |
старший вчитель |
2 |
одинадцятий тарифний розряд |
1 |
середня освіта |
1 |
За віком |
|
20-30 років |
7 |
30-40 років |
4 |
Понад 40 років |
1 |
50-60 років |
3 |
60-70 років |
1 |
Понад 70 років |
1 |
За педагогічним стажем |
|
До 3 років |
1 |
До 5 років |
5 |
До 10 років |
2 |
До 15 років |
1 |
До 20 років |
2 |
Понад 20 років |
6 |
Середній вік колективу – 38,7
Атестації в 2017-2018 році підлягало 5 чол. Пройшли атестацію – 5 чол.: Пуха Н.С., Семенюк Л.П., Остапчук В.А., Зубкович О.П., Окач Р.В.
Курсову перепідготовку пройшло 8 чол.: Зубкович О.П., Остапчук В.А., Харковець Л.Я., Семенюк Л.П., Зубкович Ол.П., Репецький А.С., Окач Р.В., Зубкович Ол.П. на курсах підвищення кваліфікації вчителів при Рівненському ОІППО.
Матеріально – технічна база школи бажає, звичайно, поліпшення. Але педагогічний колектив робить все можливе, щоб діти приходили в зручні і затишні класи і одержували максимум знань. Велика робота проведена по оформленню кабінетів. Силами вчителів оформлено кабінети математики, української мови, початкових класів, інформатики, історії. Ведеться робота по виготовленню і модернізації роздаткового матеріалу. Можливості для цього є. В школі є комп’ютерний клас, принтер, які дають багато можливостей для виготовлення всіх необхідних на урок матеріалів. Потрібно зробити систематизацію всіх наявних дидактичних матеріалів по класах і темах. В кожному класі на кожний урок повинні бути роздатковий матеріал, таблиці, схеми, тестові завдання, залікові роботи. В кожному кабінеті є інвентарна книга, а кабінет повинен відповідати Положенню.
Комп’ютерний клас дає можливість навчати дітей комп’ютерної грамоти, починаючи з 2-го класу.
І звичайно, кожен вчитель повинен вміти працювати на комп’ютері, до кожного уроку вміти підготувати необхідні матеріали, навчити застосовувати це й же комп’ютер на уроці. Кожний урок повинен бути сучасним.
Для того, щоб школа існувала, вона повинна розвиватись. Вона розвивається завдяки ентузіазму і старанням більшості членів педагогічного колективу.
З метою збереження фонду підручників в школі щороку проводиться конкурс «Живи, книго!», в якому приймають участь всі класи. Переможці конкурсу нагороджені грамотами на святі останнього дзвоника.
Адміністрація школи робить все можливе, щоб забезпечити школу дровима (29400 грн.), торфобрикетом (27438 грн.), щоб в школі був необхідний температурний режим.
На початок нового навчального року зроблено якісний косметичний ремонт: пофарбовано підлогу, парти, двері, стільці, замінено підлогу у 2-х класах і на це було потрачено 13465 грн., придбано: стіл, 13 стільців – 9200 грн., 4 ноутбуки, плазмовий телевізор - 38000 грн., 100 м сітки для загородження -3435 грн., вогнегасники - 750 грн., насос БЦ -2050 грн., встановлені на батареях повітророзпилювачі - 1575 грн., спожито електроенергії на 14788 грн. 55 коп., оплачено послуги по дизінфекції 2769 грн., доставці підручників – 465 грн., послуги за навчання - 2473 грн.74 коп., здійснені видатки на відрядження у сумі13370 грн., куплено бензин – 265 грн., обласним депутатом В.Я.Бойком надана акустична система «Манта».
Оздоровленню дітей ми приділяємо багато уваги. На жаль, в цьому році учнів не оздоровлювали .
Адміністрація школи робить все можливе для поліпшення якості навчально-виховного процесу, створення необхідних умов для навчання і виховання учнів.
В 2018-2019 н.р. педагогічний колектив комунального закладу «Храпинська ЗОШ І-ІІ ступенів» буде спрямовувати свою діяльність на створення здорової творчої атмосфери, вивчення та узагальнення ПД, забезпечення належної матеріально-технічної бази, чіткої організації методичної роботи, впровадженням інформаційних технологій, залучення школярів до вирішення навчальних питань, стимулювання активної діяльності учнівського самоврядування, підвищення рівня відповідальності педагогічних кадрів за результати своєї праці.
Повсякденною турботою нашого колективу у новому навчальному році буде:
● створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України, формування покоління здатного навчатися впродовж життя, створювати і розвивати цінності громадянського суспільства;
● подальший розвиток здібностей і задатків дітей на основі впровадження інноваційних технологій;
● збереження і зміцнення фізичного, морального та психологічного здоров’я школярів;
● формування особистості професіонала-патріота України, який усвідомлює свою незалежність до сучасної європейської цивілізації;
● збереження і продовження української культурно-історичної традиції, виховання шанобливого ставлення до державних святинь, української мови та культури, історії та культури народів, які проживають в Україні, формуванню культури між технічних відносин;
● розвиток у дітей творчих здібностей, підтримку обдарованих дітей;
● виховання здорового способу життя, розвиток дитячого і юнацького спорту;
● зміцнення матеріально-технічної та науково-методичної бази школи.
Наш колектив працюватиме в 2018-2019 н.р. над реалізацією V етапу науково-методичної проблеми школи «Формування ключових компетентностей у навчально-виховному процесі в контексті реалізації компетентісного підходу».
Для досягнення поставленої мети педагогічний колектив вважає необхідним здійснити головні завдання:
♦ Активне співробітництво (вчитель-учень), тісний зв’язок з сім’єю, громадськими організаціями.
♦ Підвищення ефективності кожного уроку за рахунок творчості, професійної майстерності, активної життєвої позиції, старанності і наполегливості у виконанні своїх обов’язків кожним вчителем.
♦ Всестороннє досконале вивчення індивідуальних особливостей кожної дитини та ефективне використання таких даних у навчально-виховному процесі.
♦ Забезпечити дальше проведення на високому рівні курсової перепідготовки та атестацій педагогічних працівників.
♦ Піднести на належний рівень престиж вчителя за рахунок високих моральних якостей кожного педагога, його добросовісного відношення до службових обов’язків, авторитету серед колективу школи, насамперед громадськості села.
♦ Розвиток професійної компетентності, майстерності, творчості педагогів.
♦ Сприяння дослідницької діяльності в процесі моніторингових досліджень.